سئو

بک لینک (Backlink) و تاثیر آنها بر سئو

توسط ۲۴ دی ۱۳۹۷ بدون نظر
بک لینک (Backlink) و تاثیر آنها بر سئو

بک لینک (Backlink) و تاثیر آنها بر سئو

شاید برای شما هم سوال شده باشد که بک لینک چیست ؟ آیا مفید است یا مخرب ؟ چه تاثیری بر سئو سایت شما دارد ؟ و چندین سوال دیگر . امروز در این پست قصد داریم مزایای بک لینک رو برای شما شرح بدیم .به امید اینکه ابهامات شما در مورد بک لینک رفع بشود . پیش پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید .

بک لینک (Backlink) چیست؟

بک لینک ( Backlink  ) به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده میشود و یا برعکس

تاثیر بک لینک بر سئو سایت خود

ارزش بک لینک در سئو می‌توان گفت تا حدودی مهم است، تجارب نشان داده سایت‌هایی که بک لینک های طبیعی زیاد دارند و در کنار آن محتوای منظم و جدید تولید می‌کنند ,  رتبه خوبی دارند.

بک لینک ( Backlink  )  مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای بک لینک انتقال اعتبار از دامنه لینک دهنده به دامنه دریافت کننده لینک است.با توجه به ازدیاد سایت هایی که اقدام به خرید لینک می کنند. قوانین سخت گیرانه ای برای لینک ها ایجاد شده است. خرید لینک بصورت لینک اسپم از امتیاز سایت میکاهد و یا حتی سایت را از نتایج جستجو حذف میکند.

 

 لینک از سایت های نامرتبط نیز بعنوان خرید لینک تلقی خواهد گردید.
اما تهیه لینک بصورت محدود از سایت های معتبر و مرتبط بر اعتبار صفحه دریافت کننده لینک می افزاید.امروزه استراتژی کمپین های تولید لینک بصورت کلی تغییر کرده است. تنها لینکی که کاربر واقعی را به سمت سایت هدایت کند حائز اهمیت است و لینکها به  صرف وجود داشتن ارزش چندانی برای سایت ایجاد نخواهند کرد.به نظر می رسد بجای آنکه تعداد لینک ایجاد شده به سایت امتیاز بدهد تعداد کاربر منتقل شده از هر لینک است که برای سایت اعتبار ایجاد می کند. البته این موضوع تائید نشده است. اما با توجه به تاثیر همزمان افزایش ترافیک بر بهبود رتبه میتوان نتیجه گرفت عامل ترافیک منتقل شده از لینکها عامل مهمی در تعیین رتبه بالای سایت ها است.

 

برای متوجه شدن اهمیت بک لینک ( Backlink  ) در سئو و بهینه سازی سایت به این مثال دقت کنید : فرض کنید شما در جلسه‌ای موضوعی را بیان کردید و ۱۰ نفر موضوعی را که بیان کردید تایید کردند و به آن رأی دادند , سپس فرد دیگری موضوعی را بیان کرد و ۴ نفر به او رأی دادند و او را تأیید کردند. حال حرف شما ارزش بیشتر دارد یا شخص مقابل؟ جواب واضح است که شما!!! زیرا افرادی که حرف شما را تایید می‌کنند بیشتر از شخص مقابل است. بک لینک هم به این صورت است,تقریبا مانند رأی می‌ماند, هرچه بک لینک‌های شما بیشتر به سایت شما و مطالب شما باشد یعنی اشخاص بیشتری به آن رأی می‌دهند, آن را دوست دارند و مورد تاییدشان است, پس رتبه بهتری را خواهید داشت. بک لینک از فاکتورهایی است که رتبه سایت را مشخص می‌کند.


بک لینک را باید خرید؟

اگر به این فکر هستید که با خرید بک لینک در سایت‌های با پیج رنک بالا می‌توانید قدرت دامین و سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری را بگیرید، سخت در اشتباهید! زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایت‌هایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک می‌کنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها می‌کاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک می‌توانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید. شاید سوال کنید که اگر بک لینک را خریداری نکنیم پس چگونه می‌توانیم به سایت خود بک لینک دریافت کنیم و به این طریق قدرت سایت خود را افزایش داده و رتبه بالاتری را کسب کنیم؟ جواب این است که شما باید بک لینک‌ها را به صورت طبیعی دریافت کنید, یعنی مطالب جدید و کاربردی تولید کنید تا کاربران در سایت‌ها و وبلاگ‌های خود لینک‌های شما را قرار دهند. همچنین از شبکه های اجتماعی می‌توانید برای یک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید.


مشخصه های بک لینک ( Backlink  ) خوب و بد چیست؟

میتوان گفت لینکی که شما درخواست گذاشتن آن را کرده باشید لینک خراب و به لینکی که کاربران به میل خود می‌گذارند لینک خوب گفته می‌شود. به چه دلیل ؟ زیرا زمانی که شما جهت گذاشتن لینک خود پول پرداخت می‌کنید توقع دارید که لینک شما در تمام صفحات نمایش داده شود, کلمه کلیدی مهم سایت شما لینک شود، Dofollow  باشد و ***

مشخصات بک لینک ( Backlink  ) بد چیست ؟

۱- لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد فروش قطعات موبایل  است , در همه جا به کلمه قطعات موبایل  لینک میشود, این لینک غیر طبیعی و بد اطلاق میشود.

۲-لینک شدن سایت در تمام صفحات : این هم یکی از مواردی است که باعث می‌شود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر می‌شود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.

۳- لینک شدن صفحه اصلی: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانی است , زیرا این مورد هم باعث می‌شود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.

۴- لینک شدن سایت شما در سایت غیر مرتبط :  معمولا کاربران در وبلاگ خود لینک‌هایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد , اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت فروش خودرو را لینک کنید, بدون شک این یک بک لینک بد است .

۵- لینک شدن سایت در سایت های کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایت‌های بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند ,  لینک‌هایی که از آنها به سایت شما ارسال می‌شود نیز بد است.

چگونگی ارزیابی کیفیت بک لینک ها در کمپین های سئو  ؟

تا اینجای کار متوجه شدیم که هر لینکی با ارزش نیست. شما باید قادر باشید که کیفیت لینک‌های ورودی و خروجی به سایت خود را ارزیابی کرده و در صورت مناسب نبودن, در جهت حذف و جایگزینی آن اقدام کنید .

کسب و کارهای آنلاین این روزها نمی‌توانند به هیج وجه از تاثیر موتور‌های جستجو بر رشد کسب و کارشان غافل شوند. در واقع این روزها  استارت‌آپ‌ها در سراسر دنیا درحال بهینه‌سازی خود برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو هستند. زیرا به این مهم پی برده‌اند که بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو مساوی با فروش بیشتر خواهد بود.

گوگل بیش از یک‌سال پیش آپدیت جدیدی از الگوریتم جستجوی خود به نام پنگوئن را منتشر کرد. از مزیت‌های نسخه‌ی جدید الگوریتم پنگوئن ‌می‌توان به اهمیت بیشتر به مبحث لینک بیلدینگ و البته اهمیت ارزیابی لینک‌ها اشاره کرد. در واقع در بروزسانی پنگوئن , شما قادر خواهید بود تا از پشت پرده‌ی بک‌لینک‌های خود در موتورهای جستجو آگاه شوید. گوگل همچنین اعلام کرده که الگوریتم جدید به صورت Real Time خواهد بود. به این معنی که اگر شما عملیات پاکسازی لینک‌هایتان را انجام دهید,  یک بازیابی نسبتا سریع ,  ممکن خواهد بود.

بهتر است بدانید لینک‌های فاقد اعتبار به آسانی و با ویژگی‌هایی مانند نامرتبط بودن به موضوع وبسایت شما , فاقد مخاطب بودن , لینک شدن به وبسایت‌های اسپم و ***  قابل شناسایی هستند و شما باید به محض برخورد با چنین لینک‌هایی اقدام به حذف یا از کار انداختن آن‌ها کنید و همچنین از یاد نبرید که باید لینک‌های حذف شده را با لینک‌های جدید و با کیفیت جایگزین کنید.

 


Nofollow
و Dofollow چیست؟

لینک های Nofollow لینک‌هایی است که در rel آن مقدار Nofollow باشد، زمانی که شما لینک سایتی را به این حالت قرار دهید, روبات گوگل از شکستن پیج رنک شما بر روی این لینک خروجی جلوگیری می‌کند و به راحتی می‌توانید تبلیغات متنی به صورت نوفالو در سایت خود قرار دهید و اما لینک های Dofollow یا Follow… این مورد برعکس نوفالو است؛ اگر لینکی مقدار rel آن Nofollow نبود، Dofollow یا Follow است و نیاز نیست مقدار Dofollow و Follow را در rel قرار دهید.


آیا تبادل لینک جهت ازدیاد بک لینک خوب است یا بد ؟

اگر به صورت Nofollow نباشد, امکان بروز مشکل به احتمال قوی وجود دارد ولی اگر طرفین لینک‌ها را به صورت نوفالو قرار بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.

 

 

 

نظر خود را بیان کنید